• Badanie wody
      • Badanie wody

      • 04.11.2024 23:43
      • Na zajęciach koła ekologicznego uczniowie uczyli się, jak wielką rolę odgrywa woda i jak ogromne zagrożenie może spowodować jej ograniczenie. Śledzili obieg wody w przyrodzie, poznając organizmy żyjące w wodzie. Poprzez doświadczenia określali m.in. zawartość tlenu rozpuszczonego w wodzie, zasadowość, kwasowość, twardość. Dokonali symulacji naturalnych procesów filtrowania wody jakie zachodzą w naturze, gdzie woda przesącza się przez kolejne warstwy gleby.
        Uczniowie poznali pojęcia twardości ogólnej, węglanowej, niewęglanowej oraz omawiali stosowane w Polsce i innych krajach skale twardości wody (niemiecką i francuską). Wyjaśniali powstawanie kamienia kotłowego, nawiązują do reklam środków zmiękczających wodę.
        Ilona Dawidziak
        nauczyciel geografii
         
      • Uczennice prezentują efekt wykonanego doświadczenia z wodą2.	Uczennice przygotowują potrzebne przedmioty do wykonania doświadczeniaUczennica wykonuje doświadczeniePrezentacja doświadczenia

      • Wróć do listy artykułów