Szkoła Podstawowa nr 51 w Szczecinie

Szkoła Podstawowa nr 51 w Szczecinie

im. prof. Stanisława Helsztyńskiego

6-latki

MATERIAŁY DO NAUCZANIA ZDALNEGO DLA GRUP 6 LATKÓW

TERMIN: 12.04.2021- 16.04.2021

Karty pracy i zamieszczone poniżej materiały realizujemy w dogodnym terminie, wybierając elementy na dany dzień.

Blok tematyczny: Mali strażnicy przyrody

*Realizacja kart pracy cz.3– nr.77,78,79,80,

https://www.google.pl/search?q=dbamy+o+las+karta+pracy&tbm=isch&ved=2ahUKEwjHuP_S2fbvAhWLuCoKHQR1CHIQ2-cCegQIABAA&oq=dbamy+o+las+karta+pracy&gs_lcp=CgNpbWcQAzoGCAAQBxAeOggIABAHEAUQHjoCCAA6BAgAEEM6CAgAEAgQBxAeUNcGWPVxYIB8aABwAHgDgAGIDogByFuSAREwLjQuNy41LjAuMi40LjEuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=ry9zYIelH4vxqgGE6qGQBw&bih=578&biw=1197

1.Zagadka – wspólnie z dzieckiem rozwiąż zagadkę. W jej rozwiązaniu kryje się zagadnienie, o którym będziemy rozmawiać.

Sosnowy, dębowy

Stary lub młody,

Rosną w nim grzyby,

Rosną jagody. (las)

2.Oglądanie ilustracji lasu – omówienie jego wyglądu.

https://www.google.com/search?q=las&rlz=1C1PRFI_enPL896PL897&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi8saTl2_bvAhXMl4sKHcOKBT8Q_AUoAXoECAIQAw&biw=1366&bih=657

3.Zwrócenie uwagi na wielowarstwową budowę lasu:

https://sites.google.com/site/ekowordlas/home/budowa-lasu—charakterystyczne-warstwy

Ściółka leśna – igły, liście, gałązki; żyją tam ślimaki, mrówki

Runo leśne – mchy, paprocie, jagody, grzyby; żyją motyle, ważki, żaby, inne

Podszyt – młode drzewa i krzewy; żyję dużo owadów

Korony drzew – żyją ptaki, wiewiórki

4..Las to gościnny, zielony dom. Powinniśmy zachowywać się w nim prawidłowo.

Wspólnie z rodzicami wykonajcie plakat przedstawiający las i zasady prawidłowego zachowania w nim.

Podpowiedzi :P

Jakie są zasady prawidłowego zachowania w lesie?

Ustalenie zasad:

– śmieci wyrzucamy do kosza lub zabieramy ze sobą

– chronimy rośliny rosnące w lesie

– zachowujemy się cicho

– poruszamy się po wyznaczonych ścieżkach

– rozpalamy ogniska w miejscach dozwolonych

– nie płoszymy zwierząt

– nie niszczymy domów zwierzętom

5.Zabawa „Idziemy na wycieczkę” – naśladowanie ubierania się, zabieramy ze sobą lornetki, aparaty fotograf., plecaki z prowiantem. Dzieci naśladują napotkane zwierzęta, wiejący wiatr, szemrzący strumyk.

Możecie także całą rodziną wybrać się na prawdziwą wycieczkę do lasu. Będzie to super zabawa dla dużych i małych. 😊

6.Wiersz „Zielone serce” J.Pisarskiego – zapoznanie się z wierszem. Podejmijcie wyzwanie i spróbujcie zinscenizować utwór.

Na skraju rosło drzewo

Szeroko, rozłożyście.

Srebrzystą miało korę,

Zielonosrebrne liście.

Słuchali chętnie ludzie,

Przechodząc obok drzewa,

Jak wietrzyk wśród gałęzi

Wesołe piosnki śpiewa.

Lecz przyszedł mały urwis

Ukradkiem wyjął nożyk,

Bo napis chciał wyskrobać

W srebrzystej, cienkiej korze.

Wycinał pomalutku

Literkę po literce.

Nie wiedział, że pod korą

Zielone płacze serce.

7.Praca plastyczna – projekt znaku, jaki dzieci chciałyby umieścić w lesie, żeby wszyscy wiedzieli, że las trzeba chronić.

MATERIAŁY DO NAUCZANIA ZDALNEGO DLA GRUP 6 LATKÓW

TERMIN: 06,04,2021- 9,04,2021

Karty pracy i zamieszczone poniżej materiały realizujemy w dogodnym terminie, wybierając elementy na dany dzień.

*Realizacja kart pracy cz.3– nr.71,72,73,74,75,76

https://www.google.pl/search?q=układ+słoneczny+karta+pracy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjg1PGV0ufvAhVJ8LsIHeqCBoMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1197&bih=578#imgrc=0L3J2X2F_GqZiM

*Zapoznanie z Wierszem Wandy Chotomskiej pt. „Pan Kwiecień”

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie z czarodziejską pałeczką w kieszeni. Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić. Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian, tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun, dom na dachu postawi, klucz zmajstruje z żurawi, księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze, z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie, z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy, sto kogucich grzebieni w wielkie góry przemieni – ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

*Rozmowa na temat wiersza-zapoznanie z nazwą nowego miesiąca kwiecień

– O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

– Z czym kwiecień chodził po świecie?

– Wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień.

* Wyjaśnienie przez dzieci znaczenia przysłowia: kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata.

* Układ słoneczny– oglądanie ilustracji przedstawiającej układ słoneczny i słuchanie nazw poszczególnych planet

https://www.youtube.com/watch?v=n5oAbmDyjrw

*Zabawa logorytmiczna ,,Błyskawica, grzmot”

https://www.youtube.com/watch?v=WYFDizHmnHY

*Nauka piosenek:

  • Kwiecień-plecień

https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM

  • maszeruje wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

  • w układzie słonecznym

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

 

*Taniec z chustkami-powitanie wiosny

https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM

*Prace plastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=eQEOd8bswNo

https://www.youtube.com/watch?v=Tc38M_hkeZ4

https://www.youtube.com/watch?v=QcpnhhKK-M8

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

https://www.youtube.com/watch?v=xodx588T99Y

(29.03.2021- 01.04.2021)

    Zdalne nauczanie propozycje dla 6 – latków:

  • realizacja karty pracy (s.55 – s. 61)
  • Swobodny taniec przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4  , nauka piosenki dla chętnych dzieci

  • wykonanie pracy plastycznej „Zajączka”, aby wiedzieć jak go zrobić obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

    Miłej i przyjemnej pracy oraz życzenia Wesołych Świąt Wielkanocnych dla wszystkich dzieci i rodziców z grup: 0A, 0B, 0C