Szkoła Podstawowa nr 51 w Szczecinie

Szkoła Podstawowa nr 51 w Szczecinie

im. prof. Stanisława Helsztyńskiego

4-latki

PROPOZYCJE ZADAŃ NA TYDZIEŃ 12-16.03.2021 „Dbamy o przyrodę”

  1. Wysłuchaj opowiadania Barbary Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!” (ilustracje do opowiadania książka Nowe Przygody Olka i Ady str. 64-65)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html?fbclid=IwAR06Fr3HWiqNOnUW1gg3kxUJbuB8L19wBh_GkwhwMLtdcXAxYwHh15YA5fk#p=67

Ada, podobnie jak pozostałe dzieci, codziennie po śniadaniu myła zęby. Starała się robić to bardzo dokładnie. Tego dnia jak zwykle wyjęła z kubeczka pastę i szczoteczkę, odkręciła kran i zaczęła szorować ząbki. Ciepła woda płynęła wartkim strumieniem do odpływu, a kubeczek z dinozaurem stał bezczynnie obok.– Ado, prosiłam cię już kilka razy, żebyś nalewała wody do kubeczka, a kran zakręcała pod-czas mycia zębów – powiedziała pani. – Każdy z nas powinien oszczędzać wodę. Po to właśnie mamy kubeczki.– Znowu zapomniałam – westchnęła dziewczynka. – Ale ja przecież nie leję dużo wody. Tylko troszeczkę. Naprawdę.– Tak tylko ci się wydaje. Najlepiej będzie, jeśli zrobimy pewien eksperyment. Może to cię przekona do oszczędzania wody. Maciusiu, nalej wody do kubeczka i zacznij myć zęby. W tym czasie pani wstawiła miskę do sąsiedniej umywalki. – A teraz twoja kolej, Ado. Zacznij myć zęby – powiedziała pani i w tym samym momencie odkręciła kran.– Skończyłam! – zawołała po pewnym czasie Ada. Pani natychmiast zakręciła kran i zanio-sła miskę z wodą do sali. Wszystkim dzieciom rozdała jednorazowe kubeczki. – A teraz kolejno nabierajcie wodę z miski do swoich kubeczków.– Jeden kubeczek, drugi, trzeci… Ada patrzyła z niedowierzaniem. – Jak to możliwe? To ja zużywam aż tyle wody? – zastanawiała się dziewczynka.– Niestety tak. Codziennie myjesz ząbki i codziennie marnujesz tyle wody, ile zużywa cała nasza grupa.– To ja już na pewno się poprawię. Obiecuję.– Bardzo się cieszę, że tak mówisz. Musicie wiedzieć, że na świecie są kraje, w których brakuje wody. Są takie miejsca, gdzie trzeba kopać specjalne bardzo głębokie studnie, żeby się do niej dostać. Woda, którą pijemy, to woda słodka. Wcale nie jest jej tak dużo.– Proszę pani, ale przecież w morzu jest mnóstwo wody – zawołała Kasia.– Owszem, Kasiu, ale ta woda nie nadaje się do picia, bo jest słona. Zarówno ludzie, zwie-rzęta, jak i rośliny potrzebują słodkiej wody do życia. Dlatego jest taka cenna. Nie powinniśmy marnować jej bez potrzeby.– W takim razie w domu też zacznę oszczędzać wodę, i to nie tylko podczas mycia zębów – obiecała Ada, a inne dzieci przytaknęły.– W takim razie – powiedziała pani – proponuję, żebyśmy nauczyli się na pamięć krótkiej rymowanki. Posłuchajcie: Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Wszystkie dzieci już po chwili zapamiętały słowa rymowanki. Obiecały również, że nie będą marnować wody.

Na podstawie opowiadania i ilustracji w książce odpowiedz na pytania:

W jaki sposób Ada myła zęby?

Dlaczego należy oszczędzać wodę?

  1. Wykonaj karty pracy (Nowe Przygody Olka i Ady cz. 2 str. 37-41)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html?fbclid=IwAR3PubQVIcHHF5FH25Nw83Jy2bWXLSnzkrrdMr62yYHeQ1fD9OcZOCsjYkY#p=39

  • str. 37 – opisywanie obrazka, rysowanie przedmiotów, przeliczanie ilości;

  • str. 38 – określanie przeznaczenia przedmiotów, rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka;

  • str. 39 – określanie nazw kwiatów, uzupełnianie ilości przedmiotów, kolorowanie obrazków względem kolejności przedmiotów, naklejanie nalepek;

  • str. 40 – nazywanie części rośliny, dzielenie wyrazów na sylaby, wskazywanie elementów szczegółowych na obrazku, dokańczanie rysunku według wzoru;

str. 41 – określanie przeznaczenia pojemnika do segregacji śmieci, kolorowanie obrazków względem kolejności przedmiotów;

     3.Posłuchaj piosenki „Ekologiczne reggae”

https://www.youtube.com/watch?v=xLjiPH7Moyk

  1. Czysta ziemia, zdrowa woda,

błękit nieba i przyroda

to prawdziwe skarby nasze,

gdy jest jasno, światło gaszę.

Ref.: Lubisz przyrodę – szanuj ją.

Ziemia to jest nasz wspólny dom. (bis)

  1. Sarna biegnie skrajem łąki,

leci motyl do biedronki,

piękny zapach lasu czuje…

Śmieci w domu posortuje!

Ref.: Lubisz przyrodę… (bis)

  1. Jedźmy razem nad jeziora,

lato to najlepsza pora!

Czy wyrażasz na to zgodę?

Ale najpierw – zakręć wodę!

 

Ref.: Lubisz przyrodę… (bis)

      4. Wykonaj prace techniczno-plastyczne:

      5. Poćwicz przy piosenkach ruchowych:

      6. Posłuchaj piosenek edukacyjnych:

7. Obejrzyj filmy i bajki edukacyjne:

Propozycje zadań i zabaw do wykonania na najbliższy tydzień.

1) Linki do książki i kart pracy Nowe Przygody Olka i Ady w wersji online

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html

Karty pracy
Str 33 – ( kolorowanie rysunków, dzielenie na sylaby, rysowanie po śladzie
Srt 34-35 – (nazywanie zwierząt, naśladowanie odgłosy zwierząt)
Str 36 – ( łączenie obrazków z ich cieniami)

2)Proszę o przeczytanie opowiadania, oraz zadanie dziecku następujących pytań do czytanki.
Ilustracja znajduje się w podręczniku na stronie 62-63


Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie Stasia?
Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?
Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?

3) kolorowanki do wydrukowania:

krówka

kogut

konik

swinka

4) łamigłówki 

5) Piosenki

 

6) Zabawy ruchowe

7) Gimnastyka 

Zachęcamy do wykonania niżej przedstawionych zadań związanych z Wielkanocą.

🐰 Linki do książki i kart pracy Nowe Przygody Olka i Ady w wersji online:

– Karty pracy: https://flipbooki.mac.pl/…/oia…/mobile/index.html…

– Książka: https://flipbooki.mac.pl/…/oia…/mobile/index.html…

 

🐰 Karty pracy (Nowe Przygody Olka i Ady cz. 2):

– str. 29 (opisywanie obrazka, dzielenie wybranych wyrazów na sylaby, rysowanie po śladzie)

– str. 30 (kolorowanie pisanki, naśladowanie min, nazywanie emocji)

– str. 31 (wyszukiwanie co nie pasuje do pozostałych, odnajdywanie odpowiednich naklejek z symbolami Wielkanocy)

– str. 32 (kolorowanie obrazka, ozdabianie koszyczków)

 

🐰 Opowiadanie „Wielkanocne pyszności” (ilustracje do opowiadania książka Nowe Przygody Olka i Ady str. 60-61) https://drive.google.com/file/d/16IEmDF-ktJPI-gUne_6VBk7awKV2FQhT/view?usp=sharing

 

🐰 Zajęcia plastyczne:

– Malowanie kolorową wodą na obrazku z soli: https://thehouseofhoodblog.com/salt-painting-a-fun-kids.../

🐰 Eksperymenty:

– Znikająca skorupka https://drive.google.com/file/d/1ION7gf6o_2m1Vf7UJ37dGhKr5qWcTnQf/view?usp=sharing

– Domowy majonez https://drive.google.com/file/d/1XgEWBuafSc507TNPQw9maueRDp-nniom/view?usp=sharing

 

🐰 Rozpoznawanie i łączenie kształtów: https://drive.google.com/file/d/1BG4_pllk6-S9TUPo7UnXmMGEzE0Gerlc/view?usp=sharing

 

🐰 Historyjka obrazkowa (układanie obrazków chronologicznie, opowiadanie historii przez dziecko na podstawie obrazków): https://drive.google.com/file/d/1-llI0Z5R4L4D4XvkiPeKhVbv7bqVKRaB/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/10WxBWtZLSpIH09a5ItxfjuYzn5xvdFQD/view?usp=sharing  https://drive.google.com/file/d/16xBUGPevv0kxU2vZ7PyaybaBw7pTc196/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1kPrtFRh9-P0Oa3YDLkGZfw9bU5MHjTgZ/view?usp=sharing

 

🐰Liczenie pisanek: https://drive.google.com/file/d/1SyP-pVEzjWb-2nello-zXzUK4eqPr6Pr/view?usp=sharing